603 682 799 uksniedzwiadek.pl@gmail.com
DYWAGACJE O SPORCIE I JEGO ZNACZENIU W ŻYCIU CZŁOWIEKA – Cz. IV : Sport jako sposób walki z zaburzeniami w rozwoju

DYWAGACJE O SPORCIE I JEGO ZNACZENIU W ŻYCIU CZŁOWIEKA – Cz. IV : Sport jako sposób walki z zaburzeniami w rozwoju

arabska-7a-8Wcześniej pisaliśmy już o walorach sportu, w rozwoju dziecka, a teraz chcieliśmy szczególnie odnieść się do specyficznej i zarazem wyjątkowej grupy dzieci, którą również się zajmujemy. Przez ruch dziecko ma możliwość poznawania siebie samego, własnego ciała i własnych możliwości. Szczególnie ważny to aspekt, dla dzieci z wszelkiego rodzaju zaburzeniami w rozwoju. UKS Niedźwiadek postanowił wyjść naprzeciw potrzebom pociech nieco bardziej wymagających. Ponieważ sport promuje odpowiednie zachowania, kształtuje charakter i tożsamość oraz poprawia naszą ogólną kondycję.

Zajęcia ruchowe, z elementami rytmiki i muzyki, pozwalają na przekazanie integralnej wiedzy w prosty, przyjemny i stymulujący rozwój – sposób. Zważając na wyjątkowe potrzeby naszych wychowanków, prowadzimy program, który umożliwia sprawną i skuteczną integrację osób z zaburzeniami lub dysfunkcjami psychicznymi, fizycznymi. (min. Zespół Aspergera, Downa, Autyzm, Nadpobudliwość Psychoruchowa lub mniejsze zaburzenia)

Sport uczy wszelkich zasad życia społecznego: poszanowania wartości, szacunku dla innych, przestrzeganie zasad, poczucie solidarności i chęć do podejmowania zwiększonego wysiłku, utrzymanie dyscypliny w grupie, umiejętność życia we wspólnocie. Dla osób z trudnościami społecznymi, są to bardzo ważne kwestie. Bardzo często spotykają się z prześmiewczymi spojrzeniami, zachowaniami, które trudno zaakceptować i zrozumieć. Dzięki szerokiej palecie funkcji, sport przygotowuje poniekąd do tego jak można sobie radzić w sytuacjach stresowych. Pozwala złagodzić szok na który często są narażone dzieci z zaburzeniami lub chorobami typu: Zespół Downa, Aspergera, Autyzmem, Nadpobudliwością Psychoruchową lub mniejszymi zaburzeniami.

Wartości edukacyjne sportu przejawiają się w naturalny, niewymuszony sposób, poprzez zabawę i jego żywiołowy charakter. Najważniejsze jest jednak to, że rozwija: odwagę, stanowczość, siłę woli, wytrwałość w dążeniu do celu, zdolność do podejmowania szybkich decyzji, umiejętność pokonywania strachu, poczucie wiary we własne siły, zdolność koncentracji, poczucie odpowiedzialności – także za innych, ale i uczciwość, sprawiedliwość, sumienność oraz wrażliwość.

arabska-7a-34Tylko rodzice dzieci ze schorzeniami wiedzą, jaki strach pojawia się na samą myśl, tego, że zostaną one kiedyś same że światem. Nigdy nie wiemy co się wydarzy, ale zamiast martwić się jutrem, zacznijmy działać. Pozwólmy dziecku spróbować własnych sił w mini społeczności sportowej, tworzonej przez trenerów i inne dzieci z podobnymi problemami. Dzięki tej próbie, być może pociecha odkryje, że życie nie jest takie przytłaczające w każdym aspekcie. Dzieci z zaburzeniami społecznymi cechują odchylenia i deficyty w kontaktach i umiejętnościach międzyludzkich. Sport daje im tą możliwość by porozumiewać się ruchem, językiem ciała. Bez nacisku na werbalizm i konieczną próbę kontaktu face to face. Dzieci te cechują zachowania powtarzające się lub uporczywe, oraz ograniczony zakres zainteresowań. Sport dzięki swej prostolinijności sprawi, że się nim zaciekawią, a może nawet w niego zagłębią. Aktywność fizyczna mimo gamy możliwości którą daje, wymaga niewiele. A mianowicie wymaga odrobiny zaangażowania, zaciekawienia i systematyki, a zobaczycie drodzy Państwo że odda i uderzy w nas z podwójną siłą. Nic nie tracimy wysyłając dziecko na zajęcia sportowe, a zyskujemy wiele.

Zapraszamy wobec tego wszystkie dzieci, które potrzebują więcej czasu na ZAJĘCIA SENSOMOTORYCZNE do UKS NIEDŹWIADEK.

  • arabska-7a-15
  • arabska-7a-8
  • arabska-7a-34
  • arabska-7a-1
  • r0052168

© 2017 Piotr Dymek bullis.pl